amerika gezileri 2011..

Like Tree5Likes
  • 1 Post By sir.altan
  • 2 Post By sir.altan

Konu: amerika gezileri 2011..

1. #1

amerika gezileri 2011..

.....2009 yilinda hawai ye gitmistim,amerikanin bir eyaleti olup ana karadan bir hayli uzakta olan bir adaydi,eh durumumuz iyi hadi amerikanin ana kara parcasini gorelim dedik,genel olarak north america olarak gecer,kuzey siniri kanadaya dayanir,kanadadan otede de yine amerikanin eyaleti olan alaska vardir,ana kita disinda amerikaninda bir cok bolgeleri vardir territory denebilinir,amerikan samoa adasi gibi.
    ....cok sicak mevsimlerde gezmek bizim icin biraz zor oldugu icin mayis ayinin basinda amerikaya gitmeyi dusunduk 3 haftalik bir gezi olacakti,daha evvel boyle bir gezi yapmadigimiz icin nerden otel ayarlariz nerden bilet aliriz filan diye dusunuyorduk,program yapip netteki turizm firmalarina verdik hepsi ayri ayri fiat verdiler,otel masraflari ve ucak bilet fiatlari hakkinda bir bilgimiz oldu.....tabiki seyahat acentalari komisyon aliyorlar,yetiskin cocuklarim var,niye biz kendimiz ucak biletleirini arastirmiyoruz niye otel odalarini aramiyoruz deyip,kendi isimizi kendimiz gormeye karar verdik,hangi sehirde kac gun kalacagimi dusundum.
    ....ilk durak san francisco sehri olacakti burda 5 gece,ordan hawaiiye gidilecek 5 gece orda,hawaiden los angeles e donup 5 gece de orda kaldiktan sonra sydney,e donus,bir kac gun ucak sirketlerini arastirdik,en uygun fiatla united airlines den biletlerimizi aldik,san francisco dan otel odasi ayirdik,los angelesden otel odasi ayirdik,hawaii den otel odasi ayirdik,gunun sonunda netice olarak seyahat acentalarin verdigi fiattan 1000 dolar daha asagi tatilimizi ayarladik,yani kendi isimizi kendimiz gorunce 1000 dolar kazancimiz oldu...Tabi bu arada net uzerinden esta vizesi aldik.

....galiba mayisin ilk haftasiydi,ogle saatlerinden evvel ucaga bindik,hedef san francisco sehiri,daha evvel net uzerinden san francisco sehrini inceledim,nerde inecegim otele nerden gidecegim,ne varki internette gordugumuz haritalar insani yaniltabiliyor,saga gidecegim zannediyorsunuz ama sola gitmek gerekiyor gibi,san francisco da orta halli bir otel bulmusduk,ama otel icin yazilanlari okuyunca vaz gectik,otelden ziyade otelin sokagi,issiz gucsuz ,evsiz barksiz insanlarla doluymus,gelip gecenleri cevirip para istiyorlarmis,yasli insanlariz, biraz daha para verelim ve emniyetli bir yerde kalalim
    dedik.ismini hatirlamiyorum ama post street uzerinde bir temiz ve guzel bir otelde kalmistik.san francisco otelleri manhattan otelleri gibi pahali,basit bir oda icin cok para oduyoruz.Sabah saatlerinde safo,san francisco hava alanina indik,14 saat yolculugumuz fena gecmedi,her seye ragmen 14 saat ucak icinde bir koltukda oturmak pek iyi olmuyor,ben iki saatte bir kalkip biraz ayaklarimi hareket ettiririm,kan dolasimina biraz faydasi olur.san francisco ya havadan bakma sansim olmadi,camin yanindaki koltukta baska bir sahis oturuyordu..ucak yolculuklarinda koltuk secmek isterseniz extra para odemeniz gerekir,check in yaparken sorarsiniz ya bu kisimda koltuk verirseniz cok memnun olurum gibi,istediginiz yerlerde bos koltuk varsa verirler,yoksa ne cikarsa bahtimiza deyip verilen koltuklara otururuz,hava alanina erken gidip check in acildigi zaman on siralarda olursak belki istedigimiz koltuklari alabilme sansimiz olur.secme sansimiz derken zaten ekonomi kismindan bilet aliyoruz,ucagin ici bir kac kisimdir,business olur first class olur,birinci sinif seyahat etmek isterseniz en azindan normal bilet fiatinin 6 kati odemeniz lazimdir.

......ucak terminale yanasti,carry-on cantalarimizi indirdik10 dakika kadar ucak icinde bekledikten sonra kapilari actilar,ucaktan cikip pasaport kismina dogru yuruduk, bu arada ucagin kapisinda hosteslerle vedalastik,tesekkur ettik,san francisco hava alaninin bir gumruk cikisi var,butun gelen yolcular ayni yere geliyor,pasaport kisminda cok masa vardi hepsinde kuyruk var,bize sira gelene kadar bir saatten fazla bekledik,sabah satlerinde cok ucak indigi icin arkamizdaki kuyrukda bir hayli uzadi.
    ..devami gelecek

2. #2
    404
    ..amerikaya ve australyaya gelen ucak yolcularina ucak icinde bir forum verilir ve yolcu inmeden evvel doldurur,bir nevi karantina forumudur,10.000 fazla currency olup olmadigi, yiyecek gida,tarimsal tohum bitki gibi seylerin olup olmadigi sorulur,dogru bilgi verilmezde aksilik olursa para cezasi verilir hatta mehkemelik bile olunur.san francisco ya giden ucakta bizede bir kucuk forum vermislerdi doldurduk,yanimizda buskuvit, cikolata kuru badem vardi,var diye isaretledik.
    ..pasaport sirasi gelince masaya geldik pasaportlarimiz verdik,parmak izi alindi resmimiz cekildi,karantina kisminda memur ne var dedi,buskuvit, cikolata badem dedim,o karta kirmizi kalemle bir daire cizdi ve california ya hos geldiniz dedi,karasorden valizimizi aldik,valiz kontrol noktasina geldik,bir gorevli elimde ki karta bakti ve bu tarafa yuruyun dedi,tamam galiba valizleri arama bolgesine gonderiyor dedim,yuruduk yuruduk aha cikis kapisina geldik,valize bakan soran olmadi,kac sefer amerikaya gittiysem valizlerimiz cantalarimiz hic aranmadi...
    .....safo hava alanindan san francisco sehrine giden tren var biletleri makinelerden aliniyor,fazla makine tecrubemiz yok,neyse bir gorevli vardi biz makineye para attik adam biletleri dusurttu,o zaman kisi basi 8 dolar,hava alani ve sehir arasi 20 v eya 30 dakkalik bir mesafe,powell istasyonunda inmemiz lazim,gozum hep istasyon tabelalarinda aman istasyonu kacirmiyalim diyorum,gerci kacirsak sonraki istasyondan geri donebiliriz,istasyona gelince indik bilet turnikesinden gecip sokaga ciktik,nette ne tarafa gidecegimi arastirmistim,biraz sasirmakla beraber gidecegim yonu buldum,istasyon buyuk ustunde kocaman alis veris merkezi var,hemen hemen butun istasyon kapilari Market streete cikiyor,market street i karsiya gectikten sonra otele gidecek yolu buldum,biraz yurudum,bir kenarda bir otel calisani vardi,ona adresi sordum,beni degisik sokaga yonlendirdi,dogru yola gidiyorum derken yalnis yola girmisim,neyse ana caddeyi bulduk,caddenin basinda cable car dedikleri tramvaylar var,deniz kenarinda bir kac bolgeye gidiyorlar,aslinda tramvay degiller motorlari yok,ray uzerinde gidiyorlar iki ray arasinda yerde dar bir kanal var altinda kablo varmis bu cable car yer altinda giden kabloya kancalaniyor kablo cekip tramvayi goturuyor,tramvayin disinda uzun basamak var isteyen tramvaya tutunup oylece basamak uzerinde gidiyor,bu sehre mahsus ozel vasitalar..
    ....7-8 dakika yurudukten sonra post street i bulup otelimize geldik,forum doldurduk oda kartini aldik,bir gorevli odamiza kadar cikardi5-6 dolar bozuk para vardi adama verdim oda california ya hos geldiniz dedi....evet meshur california eyaletinin san francisco sehrindeyiz,biraz dinlendikten sonra sokaga cikip yiyecek bir seyler aldik,yakinda kucuk bir market vardi,bizi doyuracak seyler aldik,california da plastik torba kullanmak yasak,butun magazalar ve super marketler hep kagit torbalar veriyorlar.plastik posetler dogaya zarar verirlermis,daha dogrusu onlarin curumeleri cok uzun yillar alirmis..
    ....iki gun sehir merkezinde dolastik,magazalara girip ciktik,butceye uygun seyler aldik,san francisco acayip bir sehir,sabahleyin yol uzerlerindeki kapaklardan buharlar yukseliyor,sehir icinde muazzam bir trafik var otobusler var trolibus lar var tramvaylar var,taksiler ona keza.iyi sehirin kotu tarafi her kosede bir kac evsiz barksiz insanin bulunmasi....galiba ikinci gundu yukarlardaki bir sokaktaki giyim magazasindan bir seyler aldik,genc bir tezgahtara ya burda super market yokmu dedim,adam var dedi tarif etti,acayip bir aksan,benim kulaklarda biraz sagir,tek anladigim sey gidecegim yondu,yuruduk market streete geldik lambadan karsiya gectik,tekerlekli sandalye uzerinde kirli sakalli bir afro amerikan oturuyor yaninda birisi daha var,buralarda super market varmis nerde oldugunu biliyormusunuz dedim,adam karsi yan sokagi gosterdi thank you dedim,adam yuzume bakip elini acti,eh super marketi tarif etti para istiyor,cebimden bozuk paralari cikarip eline bir kac kurus verdim,zaten dogru durust amerikan bozuk paralarini tanimiyorum.....indigimiz tren istasyonun ustu kocaman bir alis veris merkezi,super marketde ordaymis,kanaatima gore dunyanin en pahali super marketi olabilir.ihtiyacimiz olan gida maddeleri aldik,bir kac magazaya girip ciktik.
    ....san francisco buyuk bir sehir daginik bir sehir biz sehir merkezinde kaliyoruz,aslinda gorulecek cok yerleri var,tabiki vakit ve nakit meselesidir,gencler butun gun dolasabilirler,bizim icin biraz zor oluyor..buyuk hevesimden biri san francisco golden bridge uzerinden gecmekti yan i meshur koprusu uzerinden,ama kismet olmadi,diger bir icon olarak meshur alcadraz muzesi eski hapishanesi var,bari burayi gorelim dedik.her kosede evsiz barksiz insan dolu,bir cok insanlarin hayallerinde yarattiklari bir amerika vardir,kimileri ruyalar ulkesi derler,bu kadar dilenciyi, evsiz barksiz insani gorunce,australyada yasadigimdan dolayi kendimi sansli hissettim diyebilirim....otobus duraklarinin yanlarinda cop bidonlari vardir,otobuse binecek kisi elinde sise plastik teneke gibi icildikten sonra atilacak seyler varsa otobuse binmeden evvel bu cop bidonlarina atarlar ,gordugum kadariyla her durakta bir iki evsiz var,birisi bir alumunyum drink kutusu atarsa adamlar havada bos kutuyu kapiyorlar.
    devami gelecek

3. #3
    404
    .....Evet san francisco guzel bir sehir,bir iki gun sehir meydani ana merkezde gezip dolastiktan sonra,deniz kenari olan meshur FISHERMANS WHARF iskelelerine gitmeyi dusunduk,otobusler var otelimizin yakinindan gecen ana cadde bu deniz kenarina iniyor,bu cadde uzerinde cable car lar isliyor,biraz yurudukten sonra,baslangic duragina indik,cable car yukardan geliyor burda duruyor yolcular inince iki gorevli cable car i iterek donduruyorlar oldugu yerde ceviriyorlar,neyse atladik bu cable car,a deniz kenarina inis kisi basi 5 dolar,bir sofer var birde para toplayan gorevli,soferin direksiyonu filan yok,trafik isiklarina gelince bir kol ile frenliyor,nasil sistem bende anlamadim,cable car in disindada basamakta durup asilan yolcular oldu,biraz bayir ciktiktan sonra bayir asagi inmeye basladik,yan sokaklar hep inisli yokuslu guzel bir manzara,bir cok yuksek binalarda bina disinda demirden yapilmis yangin merdivenleri var,degisik bir goruntu sergiliyorlar.
    ....amerikada bir cok seylerin ucuz oldugunu duymustum,ucuz bulursam ogluma bir nikon camera almayi dusunuyordum,sydneyde inceledim kendime alacaktim,son anda vaz gecip canon aldim,cameranin modeli filan aklimda,cable car son duraga geldi ve bizi indirdi,kosede bir cameraci var,iceri girdim bu model varmi dedim var dedi, cok ucuz fiat soyledi,tamam biraz dolasalim donuste bakarim dedim,butun fotograf makinesi satan dukkanlarin sahipleri misirli,soyle boyle ucuz veririm deyip musteriyi iceri cekip diger seyler satmak istiyorlar.....fisherman wharf uzun bir cadde- kenarinda iskeleler var,cafeler var,restaurantlar var hediyelik esyalar satan dukkanlar var,gercekten renkli bir gorunumu var,konuyu bitirdikten sonra belki resimler ekliyebilirim.
    ......bir hayli yurudukten sonra bir iskeleye geldik her iskelenin bir numarasi var,burdan alcadraz adasina gidecek tekne kalkiyor, tekneye yolcular biniyor, bilet sirasina girdim onumde bir kac kisi var,neyse sira geldi,geldi ama bu tekne icin bilet bitmis bundan sonraki bir saat sonra dedi,iyi oyle olsun dedik,huviyet verdik,iki bilet aldik,vakit gecsin diye biraz sahilde yuruduk,arabalar ,insanlar,saklabanlik yapip para toplayanlar filan,yanimiza sise suyu almistik ictik bitirdik,yakinda dukkan goremedim,hemen iskelenin yaninda bir kucuk bufe var,su ve sandovic filan satiyor,eh bir sise su ver dedim kowboy biyikli meksikali suyu uzatti ve 3,70 $ dedi,oha kucuk bir sise su 3,70,ne yapalim aldik suyu verdik parayi...
    ....adaya goturecek tekne geldi yolculari almaya basladi,hususi yol yapmislar,bir yere geliyoruz durduruyorlar,kapi gibi bir yer tepeye bir adadaki hapishane muzenin resmini koymuslar adini yazmislar,durun efendim,hemen bir resim cekiyorlar ondan sonra gec diyorlar,ben istemedim ama mecburen resim cektiler,yani anliyacaginiz hatira resmi oluyor,donuste resimleri bir pano uzerine koyuyorlar,birde bu saat teknesinin diye,eh beyenirsen resmi aliyorsun,kendimde iki kamera var video camerasi var,kendim cekiyorum,hatira resmi 10 dolara satacaklar.
    ....tekne iskeleden ayrilip adaya dogru dumen kirdi,ust kata ciktim acik hava diye ne yazikki guvertede durulmiyacak kadar kuvetli ruzgar vardi, mecburen kapali yolcu salonuna indim,gemi uzaklastikca geriye bakinca, san francisco nun inisli cikisli caddeleri daha guzel gorunmeye basladi,gemide biraz ada hakkinda bilgi vermeye basladilar,adaya ciktik,muze biraz tepede yuruyerek tepeye ciktim biraz dolastim,sonra iceri girdim,bir kulaklik verdiler,kafama taktim ve dinleye dinleye dolasmaya basladim,mahkumlarin hucreleri banyo yaptiklari yer,kutuphanesi filan,hatun biraz yorgun oldugu icin yukari gelmedi,bazi filmlere sahne ve romanlara mevzu olan meshur alcadraz hapisane muzesini gormus oldum asagidan san francisco sehrine baktim,adanin bir tarafinda golden gate koprusu var diger tarafinda diger bir kopru,adada yiyecek satilmiyormus,bir hediyelik dukkani var,bende iki tane anahtarlik gardiyan sapkasi aldim, sapka uzerinde alcadraz national park yaziyor.fiatina bakiyorsun okay alinca hemen kdv yi yukleyiveriyorlar....Bir kac saatimiz adada gectikten sonra baktik iskeledeki tekne yolcu aliyor,bir surude kuyruk var,kalkmadan yetiselim dedik ve kuyruga girdik,donustede cok ruzgar vardi,galiba bir kac resim cektim,yine iskeleye geldik,karsilarda kucuk bir mac donalds var daldik iceri chips ve cola ile karnimizi doyurduk,colanin ilk bardagi parali ondan sonra istedigin kadar ic bedava.

4. #4
    404
    ...san francisco icin 5 gece ayirmistik,bu bes gun icinde sehir merkezi etrafinda dolastik,cable car ile fishermen wharf a gittik,union square diye bir meydan var,biraz etrafinda dolasip resimler cektik,iki katli ustu acik kirmizi indi bindi tur otobusleri var,fiati biraz pahali gelince binmedik..golden gate bridge koprunun sol atarfi okyanusa acilir.sag tarafi ic denize yani icerde buyuk bir korfez vardir,kocaman tuzlu su gol vardir,bu korfez ve gol uzerinde bir kac kopru daha vardir,ne yazikki bu koprulerden karsiya gecmek kismet olmadi,meshur silicon vadisi var,google veya mikrosoft merkezi orda olabilir,ayrica meshur bir universitesi var,cok buyuk bir bolge buyuk bir sehir,napa valley diye uzum baglarinin,saraphanelerin oldugu bolge var,tabi bir cok yeri gormek kismet olmadi,bir cok yerleri gormek icin gunluk olarak cok hizli olmak lazimdir,yani sabah evden otelden cikip gece yarisi otele donmek gibi.

... 2016 yilinda bir amerika gezisi daha yapmistim,portland veya seattle yi gorup kanadanin vancouver sehrine gitmek ordanda hawaii ye gitmek,sydneyden direk kanadaya gitmek cok yorucu oluyor,14 saat bir ucak yolculugu,amerikada bir veya iki ucak daha degistirmek gibi.once direk olarak sanfrancis co ya gidelim,iki gece kalip seattle ye gecmek fikriyle sanfrancisco ya bir defa daha gittik,van ness adli cadde uzerinde fisherman wharf a yakin bir otelde iki gece kaldik,yine fisherman wharf iskelelerine yuruduk gezinti yaptik,tur teknesi vardi,golden gate koprusunun altina kadar gidiyor,geri donuste alcadraz adasinin etrafindan dolasip limana geri geliyordu,ilk kalkacak tekneye bilet aldik,deniz sakindi cok guzel bir tur oldu,koprunun uzerinden gecememistik ama en azindan altindan gecmis olduk,bir hayli resimler cektim,tekneden indikten sonra biraz daha dolastik ilerlerde bir alis veris merkezi vardi deniz uzerinde kucuk kucuk dukkanlar,sag taraftan bir koku geliyor,denize bakinca iki tane kocaman sal uzerinde bir suru fok baligi gordum resimlerini cektim,yuzlerce fok,tembel tembel sal uzerinde uyukluyorlar bagiriyorlar,hmm bunlarda san francisco nun evsiz ve issiz adamlari gibi tembellige alismislar dedim,,,2011 yilinda gittigim gibi yine ayni evsiz barksiz insanlar koselerde bekliyorlardi. Otelimiz deniz kiyisina yakin oldugu icin deniz kiyisina yuruduk,hadi burdan cable car ile sehir merkezine gidelim dedik,bu sefer ucretler 8 dolar olmus,sehir merkezinde karnimizi doyurduk,sonra bir yarim saat kadar yuruyup van ness caddesine ciktik ordan otobuse binip otelin onunde indik.san francisco ve los angeles de senior yasli kimseler icin ulasim vasitalari ucuz,otobus bir dolar aliyor....bu gidisimizdede ucagimiz sabah 9.00 da filan kalkacakti,otelin onunden otobuse bindik, metro treninin basladigi yerde sofer indirdi,istasyona indik,bir asyali istasyon gorevlisi bayan masasini temizliyordu,gidecegim yeri soyledim makineden bilet aldi yani yardimci oldu,ana istasyondada makinelerden bilet alip hava alanina gittik.

.....2011 gezimde deniz kenarinda yuruyoruz dukkanlarin onu,kaldirimda cok yuksek olmayan bir cop bidonu var,ben yan taraftayim bir adam eline yaprakli bir agac dali almis bidonun arkasina egilip saklaniyor,yakina birisi gelince birden kalkip insan korkutuyor,ondan sonrada ben seni korkuttum diye gulerek para istiyor..yakinda tuvalet varmi diye birisina sorduk bir ara sokagi gosterdiler,kapisi kilitli bir tuvalet ordaki esnaf kullaniyormus,sokakda bir iki kanape var bir iki agac var, adamin biri kanapede oturuyor, sonra bir genc kiz yanimiza geldi,aman o adama yaklasmayin biraz evvel bir kadinin cantasini caldi gozlerimle gordum,cantayida cope atti dedi,sonra kiz guvenlikci aradi,bir iki dakika sonra bir iki guvenlikci geldi adamla konustular,otur dediler galiba polis cagirdilar,polis gelene kadarda adam toz olup kacti gitti.
    ....san francisco da son gecemiz,gezinin ikinci ayagi hawaii , ucak sabah 8.00 de filan kalkacak zannediyorum,bir kac gun evvelden kagit bir dolarliklari toplamaya basladim tam 16 tane yaptim,sabah 5.00 de otelden ayrilim 7-8 dakika kadar yuruyup istasyona gittik,bilet makinesine 8 dolar attim bir bilet aldim.bir 8 daha attik bir bilet daha aldik,istasyon iki katli bir kati normal trenler icin digeride kucuk metro var onun icin, biz normal platforma gittik tren gelince bindik son durak hava alani,yarim saat suren bir yolculuk,bu trenden indik biletleri turnikeye verip gectik,merdivenle yukari ciktik burda ic tren var terminallere goturuyor,galiba 3 nolu terminaldi gittik, gidecegimiz hava yolunu bulduk,board kartimiz aldik,iyi bir aramadan sonra yolcu salonuna gectik,otelde sandovic hazirlamistik,ucak beklerken kahvaltimizi ettik,ucak saati gelincede bindik,eh san francisco yu gordum bir daha gelmem demistim,ama 2016 yilinda bir daha yolumuz dustu.
    ...san francisco guzel bir sehir,tamamiyla gezip gormek icin vakit lazimdir.
    BITTI
    Konu sir.altan tarafından (24-02-2018 Saat 10:29 ) değiştirilmiştir.
    selin and bowline like this.

5. #5
    Senior Member selin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Jun 2011
    6.131
    Alıntı sir.altan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

...san francisco guzel bir sehir,tamamiyla gezip gormek icin vakit lazimdir.
    BITTI
    paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim, çok değerli paylaşımlar yapıyorsunuz
    Facebook grubumuz açıldı... Katılmak için tıkla! https://www.facebook.com/groups/YesilkartOfficial/

Facebook sayfamız:https://www.facebook.com/YesilkartOfficial/

Instagram sayfamız:https://www.instagram.com/yesilkart/

kişisel profilim:

twitter @Selin_usa
    instagram: @selinn_usa

6. #6
    Member bilgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oct 2018
    ankara
    Mesajlar
    2 kere gittim amerika'ya çokta gidip gezilecek bir yer değil.