2011 amerika gezisi(LA)

Like Tree8Likes
  • 2 Post By sir.altan
  • 1 Post By sir.altan

Konu: 2011 amerika gezisi(LA)

1. #1

2011 amerika gezisi(LA)

....Bu yilki gezimizi 3 haftalik olarak planlamistik,bir hafta safo,bir hafta hawaii ve bir hafta los angeles,san francisco da bir fotograf makinesi alirken uyanik dukkan sahibi tarafindan kaziklanip,degisik bir camera aldik,camera almak kafama takilmis iste,her halde bellegim durmus goz gore gore kaziklandik, dukkan sahibi misirli arap,neyse, yani san francisco dan biraz kirgin ayrildik,turk usulu turistik yer cameracilar turist kazikliyorlar.otelden cikip istasyone geldik sabah saat 5,00 merdivenlerde genc bir kadin affdersiniz bir kahve parasi verebilirmisiniz dedi.
    ...san francisco dan hawaii ye gittik,ic hatlarda gidiyoruz ama yine ucakta bir forum verdiler doldurduk sonra hostes forumlari topladi,hawaiide guzel bir hafta gecirdikten sonra, los angeles sehrine geldik,ic hatlar oldugu icin gumruk problemi yasamadik,5 veya 5,30 saatlik bir ucus oluyor,koltugumuz cam kenarinda oldugu icin asagilari denizi ve bulutlari izledim,yol uzerinde bir ada uzerinden gectik,ada yuksek tepelerle dolu asagida bir kenarda limani var tek yerlesim yeri,cok hosuma gitti.denizden cikip sehir uzerine gelince sehiri izlemeye basladim,mubarek sehirde her kosede bir spor sahasi var,tabiki bizim gelis yonumuzde gorduklerim,amerikalilarin spora ne kadar duskun olduklarini bir defa daha anlamis oldum.
    ....los angeles cok genis ve daginik bir sehir olmali,ucak indi ciktik problemsiz valizlerimizi aldik,hava alaninin hangi terminalinde oldugumu bilmiyorum,otele otobuslemi taksi ilemi yoksa shuttle ile mi gidelim diye dusundum shuttle dolmus daha ucuza geliyor,disarda bir gorevliye shuttle sordum,telefon etti bir kac dakikaya kadar gelecek dedi,10 dakika sonra dolmus geldi gidecegimiz otelin ismini verdim.
    ..seyahatlerde en cok parayi yiyen otellerdir australya parasiyla geceligi en azindan 150 dolardan baslar,otelin yildizina gore ismine gore muhitine gore 2000 dolara kadar yukselir.los angeles i bilmiyordum netten ve sehir haritasindan biraz arastirdim,her muhitte oteller var ve sehir cok daginik.
    ...santa monica kasabasina yakin bir yerde marina var etrafinda cok oteller ve moteller var,burasi hosuma gitmisti ve her tarafa otobusler isliyor. muhitin adi marin del rey olacak otelin ismide ayni,otel tam suyun kenarinda,kahvalti dahil olmak uzere burdan bir oda kiralamistik,dolmus soferine adresi soyledim,baska yolcularda vardi,ilk olarak bizi otelimize birakti,deniz kenarinda 3 katli uzun bir otel,guzel temiz ve sakin,ana caddeye gitmek icin bir kac yuz metre yurumek lazim,otel calisanlari hep latino idiler,otelin havuzu vardi,kafa dinlemek icin bire bir otel.
    selin and bowline like this.

2. #2
    LOS ANGELES..DEVAM
    ..evvelden hikayeler yazardim,yazdiktan sonra duzeltmeler yapardim,ama bu tur gezi yazisi yazarken aklima ne geldiyse yaziyorum,yani baska bir dosyada hazirlayip duzeltip aktarmiyorum,onun icinde anlatim hatalari olabiliyor.
    ....los angeles hava alaninin kisaltilmis adi LAX dir buyuk bir hava limani galiba 8 ayri terminali var,terminaller arasi otobus isliyor,calisanlarin cogunlugu meksiko kokenli asya kokenli...oteli hava alanina yakin olmasi sebebiyle tercih etmistim,taksiyle 10-15 dakika icinde otelden hava alanina gidiliyor.
    ....marina del rey oteline geldik kucuk bir forum doldurduk.ikinci kattan oda verdiler balkonlu ve denize bakiyor galiba 4000 teknelik bir marina kucuk bir korfez gibi,gercekten cok hosuma gitti,bir daha gidersem yine ayni otelde kalirim diye dusunuyorum,otel odasinda kasa yokmus,reception kisminda varmis,ilk isim paaport ve ucak biletini kasaya koymak oldu,buyuk kasa icinde kucuk kutular,banada bir kutu verdiler emanetleri koyduk ve geri verdik, anahtari tabiki bizde,oda da kucuk buz dolabi yokmus,rica ettim bir tane getirdiler,,,esyalarimizi yerlestirdikten sonra yiyecek bir seyler almayi dusunduk,otelin etrafinda denizde ve karada teknelerle dolu,cogu kizaga cekilmis,neyse bir otel gorevlisine super market sordum tarif etti bir kac yuz metre otede ana yol uzerinde buyuk bir market yanlarindada baska shoplar var,gittik oglen ve aksam yemekleri icin bir seyler aldik,tabiki yemek pisirme imkanimiz yok..
    .....kaldigimiz muhitte pek gokdelen binalarindan gormedim en yuksegi 7-8 kat gibiydi..ilk gunumuz ucak yolculugu yorgunlugu icinde gecti sayilir,bu anda hangi saatlerde la ya geldigimizi bile hatirliyamiyorum.
    ....ikinci gun bir yere gitmemiz lazim,santa monica nin yakin oldugunu biliyordum otel gorevlisine nasil ve nerden gidecegimi sordum, otobus numarasini verdi,karsidaki ana caddeye cikip karsidaki duraga gitmemizi soyledi,australyaya gore ters trafik ters trafik akisi,neyse 3 numarali otobus geldi,burdada otobuse tam para vereceksiniz yani para soferin yanindaki kutuya atiliyor,gideceginiz yeri soyluyorsunuz,ona gore bilet veriyor,kutuya birer dolar kagit para attik ve bos koltuk bulup oturduk,yolculara bakiyorum acaba bunlardan kac tanesi gercek amerikali diyorum,yolcularin cogunlugu etnik gocmen kokenli meksikali, zenci veya asyali hindistanli,
    ....otobus bir durakta durdu,bir yolcu var altinda akulu sakat arabasi,onde bir kac koltuk var yaslilar icin sofer burayi bosaltti,kendi otobusten inci,kaldirima degecek bir platform uzatti ve ozurlu vatandas otobuse bindi arabasi kaymasin diye emniyet kemeriyle baglandi,otobus yoluna devam etti,baska bir durakta yine durdu,bu sefer bisikletli bir yolcu var,allah allah bisikletidemi otobuse alacak diye dusunurken otobusun on tamponu olan yere ozel bisiklet baglama yeri yapmislar,yolcu bisikletini otobusun onune bagladi ve otobuse bindi,boyle seyleri daha evvel gormedigim icin ilgi cekici geldi...
    ....santa monica ya geldik trafige kapali bir caddesi var magazalar restorantlar cafe ler hep burda,tertemiz bir sokak,asagi dogru inilince ayri bir alis veris merkezi var,galiba bloomingdale magazasi var,amerikanin pahali magazalarindan biri,deniz kenarinda uzun bir pier iskelesi var,uzerinde shoplar var.,iskelenin her iki tarafi uzunca plaj,kumluk,mayis ayi olmasina ragmen yuzen insanlar vardi,gercekten sahane bir manzara..
    ....santa monica da dolastiktan sonra yine otobusle otele donduk.
    selin and bowline like this.

3. #3
    212
    ..Los angeles sehrine gelipte disneyland,i gormeden gitmek olmaz yani,gercek disneyland cocuklar icin,eh 65 yasindan sonra bizde cocuklar gibi eylenelim diye dusunduk,otel lobi gorevlisinden disneylanda tur yapan sirket varmi diye sordum,bilgisayara bakti ve vip tur sirketi var dedi,fiatina baktik,ucuz pahali tamam dedik,sabahleyin bizi almasini istedik.
    ..sabah kahvaltidan sonra lobiye inip bizi alacak tur vasitasini beklemeye basladik,galiba bizden baska 3-4 kisi daha vardi,otel gorevlisi yanimiza gelip vasita kapida sizi bekliyor sir dedi, kapiya ciktik,simsiyah uzun bir limozin var,bakiyorum baska araba yok,allah allah dalgami geciyorlar filan derken limo soferi ,disneyland icin burdayim hadin binin diye kapiyi acti,arkada tek kapi var bindik limozine,iste hayatimda bir sefer limozine binmek de kismet oldu,araba bizi toplanma merkezine goturdu,gunluk degisik turlar var,cok insan var,biz disneyland dedik,paramizi verdik,bir kosede buyuk bir otobus bekliyordu ona binin dediler,bindik bekledik,sonra gobekli bir afro amerikan sofer geldi kendini tanitti ve yola ciktik,disneyland parki sehirden bir hayli uzakta,bolgenin adi anaheim olacak,geri donusumuz 18,30 da olacak mis yolda giderken sofer bir hayli anlatti,ve nihayet meshur disneylanda geldik,yine sofer aksam nerde toplanacagimizi soyleyip yer gosterdi,buyuk bir oto park,otoparkdan inince kucuk vagonlu trene binip disneyleand kapisina gittik,millet sirada,eh yanimiza su sandavic meyva almistik,kapida biraz sira bekledik,sira geldi, aneeeyyy cantalara bakiyorlar,efendim yiyecek icecek varsa ya orda yiyeceksin ya da atacaksin,yan tarafta bir park var oraya gidip sandovici yedik,suyu biraktik,bir paker buskuvit vardi,onu uzerimizde sakladik,ondan sonra bilet gisesine gidip bilet aldik, galiba gun cumartesi oldugu icin park cok kalabalikti,park haritasi aldik ve ondan sonra cocuk gibi yasamak icin parkda gezmeye basladik,bir kac show a girdik ciktik,firsat buldukca resimler cektim.
    ......bir yere geldik millet kuyrukta,duvarda INDIANA JONES yaziyor meshur filmleri var,bizde siraya girdik sira geldi binanin icine girdik,onumuzde sira var,6 koltuklu bir vagon geldi bindik kemerimizi bagladik,vagon hareket etti,onumuzdekiler cigliklar atmaya basladilar,cok hizli acayip tunellerden gecmeye basladik,icerde tam indiana jones filmlerindeki gibi calistirilan cocuklar,arkoloji yapan insanlar filan,zifiri karanlikda vagon ucuyor adeta,insanlar ciglik atiyor,kac dakika surdu bilmiyorum ama tam korku tunellerinden gecmis olduk,,,burdan dersimizi aldik,baska bir binada karaib korsanlari binasi var oraya daldik ordada sira var,burdada bir sal geldi oturduk,sal uzaklasirken birileri su tutup birazcik islattilar bizi,burasida tam karaip korsanlari sal gidiyor sanki deniz icinde kocaman bir magara icindeymisiz gibi hissediyoruz,kimisi icki iciyor,kimisi gitar caliyor,filmdeki butun kahramanlar heykel olarak burda,guzelde bir muzik koymuslar,pek karanlik degildi ama cok enteresandi,burasida neseli gecti,disneylanda cok buyuk bir park ve cok guzel organize edilmis,yalniz icerde su ve yiyecekler cok pahali,biz bir sey almadan idare ettik,bir gol yapmislar iki tane buyuk gemi var bir tanesi arkadan carkli bir iki katli nehir gemisi,yandan carklida olabilir cok iyi hatirlamiyorum,diger gemide yelkenli korsan gemisi,bir gemi iskeleden kalkarken digeri yanasiyor,oyle ayarlamislar,biz nehir gemisine bindik,kocaman sahane bir gemi tam eski zaman usulu,kaptani filanda eski zaman elbisesi giymis.gemi hareket etti gidiyor,sahilleri tam bir amerikan kasabasi gibi yapmislar,kasaba yok gerci, apaci cadirlari var,ates yakmis apaciler var, kucu maden tren vagonu demir yolu var, kaktusler var,agacta les bekleyen kuslar kondor mu denir ,bazi yerde kartal yuvasi filan,yani tam wild west olmus,burdada bir cok resim cektim video cektim....iskeleye geldik indik diger korsan gemisine binsek ayni yeri dolasacagiz,vakit kaybetmiyelim diye baska bir tarafa gittik,burda da kucuk tekneler yolcu aliyor,atladik birine bir kaptan birde rehber var,burasida degisik bir gol,bu golun kenarlarinada tam afrikayi yapmislar,afrika yerlileri onlarin kulubeleri,afrika hayvanlari filan,sanki bir anda afrikayi yasamis gibi oluyoruz.

4. #4
    212
    ..yukarda ucakla los angeles e gelirken gormus oldugum bir adadan bahsetmistim,ucaktan gormustum,daglarin tepesinde yollar vardi,eve gelincede cocuklara anlatmistim,dun merak edip google den aradim,buldum,ayni ucaktan gordugum gibi,tabi cok yuksekten bakinca daha degisik gorunuyor,adanin adi santa calina island mis,milyonerler icin tam kafa dinleme yeri olabilir.
    ....Disneyland buyuk bir park ve cok eylence var,bizim tur gorevlisi sizi 18,30 da alacagiz demisti,zaten ogleye yakin iceri girdik,oras burasi derken vakit geciverdi,yine o kucuk vagonlu trenlere binip araba parkina geldik,buraya gelirken sofer donus vasitasini kacirmayin demisti,aksi takdirde los angeles,e gitmek icin 125 dolar taksi para verirsiniz dediydi,bizde zamaninda araba parkinda olduk,bu sefer bir munubus gelmis,donuste 10 kisi ya vardik ya yoktuk, digerleri gece saat 22.00 doneceklermis..
    ..disneylanda giderken sofer biraz uzakta yuksek yuksek binalari gosterip orasi down-town dedi,buyuk sehirlerde boyle down-town lar vardir.disneylanda guzel bir gun gecirdik,iyi eylendik ama itiraf etmek lazim iyide yorulduk sayilir.munubus yine bizi toplanma yerine getirdi,ordan baska bir arabaya aktarildik bu arabada otelimize getirdi,saat de gece 22.00 filan oldu,allahtan kucuk buz dolabimizda yiyecek bir seyler vardi da karnimizi doyurduk...tatil 5 gunluk ve zaman cabucak geciyor,zamani degerlendirmemiz lazim,disneyland yolunda down-town u gormustum... sabahleyin kahvaltidan sonra yine ana caddeye cikip otobus yakalayip santa monica ya geldik,burda down town,a kac numarali otobusun ve hangi duraktan gidecegini ogrendim,aradik bulduk ve duraktan otobuse bindik,galiba kisi basi 2 dolar filan,pazar sabahi yollar cok sakin ve sessiz,neyse down-town a geldik,shoplar gunduz 12.00 de aciliyormus galiba, her yer bom bos,bir kac caddede gezdik,sonra MACY'S magazasini buldum, 3katli bir bina butceye uygun bir sey bulduysak aldik,pek fazla buyuk markali magazalar gormedim,down-town cok hareketsiz geldi,caddelerde biraz dolasip resimler cektim ve rapid metro otobuslerinden birine binip sanata monica ya donduk,bu otobusler her durakta durmuyorlar,santa monica dan diger otobuse atlayip otle geldik,bir gunde boyle gecti sayilir,otelin havuzu var ama ne hikmetse yuzmedim...ne kadar yorulsakda aksam yuruyuslerini pek ihmal etmeyiz,yemekten sonra yakindaki supermarkete gittik,gece cok gec saatlere kadar acik,ayrica deniz kenarinda yurumekde sanki daha saglikli gibi oluyor.
    ....bu super marketin yaninda bir marina shop var,yelkenliler teknelere aksesuar ve parca satan bir shop,cok guzel bir yazlik gomlek gormustum fiatida 70- veya 80 dolardi,okadar para verilmez ama cok hosuma gitti ama almadim,los angelesden ayrildiktan sonrada o gomlegi almadigim icin pisman oldum....los angeles i gorduk artik bir daha buralara yolumuz dusmez diye dusunuyordum.
    ....down-town da macy,s magazasini altinda bir tuvalet var,1/4 yani 25 kurus atiyorsun tuvalet kapisi aciliyor,tek tuvalet,ihtiyac molasi dedik,kapida beklemeye basladik,icerde bir amerikali var telefonla konusuyor,adam ne susuyor ne disari cikiyor,10 dakikaya kadar bekledim,adamin cikacagi yok,yandan araliktan bir goz attim,adam tuvalete yorganinida getirmis hem yatiyor,hem telefonla konusuyor,yakinda bir guvenlikci vardi,gittim sikayet ettim,ben bir sey yapamam arkadasim dedi,neyse macy,s icinde tuvalet varmis oraya gittik.

5. #5
    ..GUNLUK TUR.....
    .her yere kendimiz gidemiyoruz,otelin lobisinde tur kagitlari vardi,baktim gunluk turlar varmis,lobideki gorevliden rica ettim,ertesi sabah icin bir los angeles turu ayarladi,galiba kisi basi 60 dolar filan,yine otelden alindik,toplanma yerine geldik,burda baska bir otobuse bindik, sofer bizi disneylanda goturen ayni kisiydi,yine kendini tanitti ve tura basladi,venice beach a geldik burda biraz mola verdi,guzel bir muhit venice sehri gibi kanallari oldugu icin venice beach demisler...deniz kenarina yakin bir basketbol sahasi var,meshurmus, (white man can't jump) diye bir film var burda cevrilmis,bana biraz hippy kasabasi gibi geldi, burdan santa monica ya gittik ama durmadik,bizim kaldigimiz otelin yakinindan gecerken sofer karsidaki apartmanlari gosterip,eger burda yasamak istiyorsaniz en azindan 70 k geliriniz olmasi lazim dedi.
    ...Bir tv studyosu gosterdi,sonra farmers market diye bir yere geldik,tek bir cadde uzerinde butikler,magazalar var,diger bir kismi sanki meyva ve sebze hali gibi,meyva sebze et,balik,ayrica yiyecek dukkanlari filan,hediyelik esyalar,galiba bir turk gencide bir stand da incik boncuk satiyordu,hal kismina pek gitmedik,magazalara baktik, sofer saat vermisti,caddenin ortasinda tramvay raylari var,iki katli tramvay isliyor,yani turistik atraksiyon,soferi ve biletcisi de eski devir elbisesi ve sapkasi giymisler
    biletcinin basind sapka var, afro amerikan,tramvay bedava,burdan bir sey almadik,karsida bir cocuk magazasi vardi,bebe magazasi torunlar icin bir kac sey aldik.Farmers marketten ayrildiktan sonra hani o meshur artislerin evlerinin yanlarindan gectik beverly hills olacak,tabi burdaki magazalar ates pahasi,beverly hills den sonra rodeo drive denilen yere geldik,sofer yine saat kacta ve nerde bulusacagimizi soyledi, bulundugumuz cadde uzerinde chinist cin tiyatrosu varmis onun onunu gosterdi,bu rodeo drive uzerinde kaldirimlarda yildizlar var her yildizin uzerinde bir artist ismi var,hollywood un gelmis gecmis ve halen yasamakta olan artislerinin anilarina kaldirim uzerine islenmis yildizlar,bunlardan bir kac tanesinin resmini ,biraz ilerde pasaj gibi bir alis veris merkezi var,galiba iki katliydi, renkli bir yer,en uc tarafa gelince karsi tepeler hollywood,gerci bir hayli uzak tam tepede o meshur holywood tabelasi var,hem resim cektim hem video kayit yaptim.topu topu 4-5 saatlik bir tur du bir kac yerde mola verdik,gun guzel gecti diyebilirim,en memnun oldugum hollywood tabelasi,ve yerde ki artist yildizlarini gormekti.Baska bir yerlere gittikmi pek aklimda kalmadi,meshurlarin oynadigi bir golf sahasi yanindan gectik,buranin yillik uyeligi bile bir servetmis..
    ....donus saati gelince sofer efendi mikrofonu eline alip bahsisten bahsetti, guya %15 bahsis vermeliymisiz kisi basi 8 dolarmis filan,toplanma yerine geri gelince bende sofere bir onluk toka ettim.
    ....los angelesi gezmek icin araba kiralamak lazimdir,bana gore trafigi ters tarafdan oldugu icin pek yanasmiyorum,4 yil evvel turkiyeye tatile gitmistim,bir kac gunde kibrisa gittik, hah iste burdaki trafik tam australya usulu burda rahatca araba kullanirim diye dusunmustum...Santa monicadan yukarlarda malibu beach var gorulmeye deger zannediyorum,asagilardada long beach var,biraz sehir disinda kaldiklari icin buralari gormem kismet olmadi.
    ....bir gun daha santa monica ya gittik hosuma giden bir yer,trafige kapali ana caddesi cok hos,buskerler var,cafeler restaurantlar,butikler,asagiya dogru icince bir butik gormustum,mubarek shop,un camlari eski dikis makineleriyle dolu,raflar yapmislar ve dekor olarak eski dikis makineleri doldurmuslar,aynisini baska bir sehirdede gormustum ama nerde oldugunu hatirliyamiyorum...Hawaii de searls adli koca bir magazaya girmistik,hemen hemen wall marta benzer di,santa monicada da searls magazasini gordum daldik iceri ama hawaii deki kadar buyuk degil ve cok cesit yoktu...2013 yilinda hawai ye gittik,baktim bu searls magazasi bosaliyor,her seyleri yari fiatina dusurmuslerdi,3 katli kocaman bir magazaydi.
    devami var...mi ?

6. #6
    212
    ..santa monica da iki sefermi yoksa 3 sefermi bulundugumu hatirlamiyorum.pier- uzun iskele,iskelenin basinda end of rote 66 tabelasi vardi-kucuk bir luna park donme dolap filan,amerikalilarin shrimp dedikleri kucuk karides olmali shopu,turistler filan,renkli bir uzun iskele,gerideki alis veris merkezinde ikinci katta bir disney shop vardi,yine bebelere bir seyler aldik...los angelesde universal studios diye baska bir eylence yeri var,fakat gidip gormek kismet olmadi,degermiydi degmezmiydi bilemem,bir sehire gitmeden evvel inceleme yapip gorulecek yerler icin en azindan bir program yapilmali,benim gezilerim rast gele oluyor.Her zaman soyledigim gibi bir cok sehirlerde nakit ve vakit lazimdir,cok hizli gunler gecirmek istiyorsak ona gorede para harcamamiz lazimdir.
    ....los angeles sehrini sevdimmi ? sevmedimmi ? gercekten bilmiyorum,san francisco ve los angeles sehirleri australyadan amerikaya acilan kapi sehirler oluyor...son gunun gecesinde biraz yuruyus yaptik,gunduz saat 12.00 de otel odamizi bosaltmamiz lazim,ucagimiz gece 22.00 de kalkacak,13-14 saatlik bir yolculuk olacak ama iki gunluk bir yolculuk oluyor,carsamba aksami ciktiysak cuma sabahi sydneyde oluyoruz.
    ....Marina del rey oteli guzeldi uzun bir motel havasi vardi,bir daha gidersem yine burda kalirim diyordum....otel odamizde oglen ve aksam uzeri icin sandovic hazirlayip cantamiza koyduk ve 12.00 ye yakin odamizi bosalttik,kasadan pasaportlarimizi aldik,cantalarimizi otelin emanetine biraktik,biraz lobide vakit gecirdik,biraz havuz kenarinda,birazda yakindaki marketin oldugu bolgede yuruyus yaptik,sabahleyin erken kalkmiyalim,kimse rahatsiz etmesin diye odanin kapisina rahatsiz etme kartini asmistim,yari uykulu yari uyanik odanin kapisi calindi,allah allah kalktim kapiyi actim,temizlik gorevlilerinden bir bayan,ne istiyorsun dedim kapidaki karti gosterdi,megerse karti ters tarafindan asmisim,ve temizlikciyi cagirmisim.
    ....hemen hemen saat 19.00 a kadar otelde kaldik,sonra cantalarimiz aldik,bir taksi cagirmalarini rica ettim,15 dakika ya kalmadan bir taksi geldi efendi bir amerikali sofer,gidecegimiz terminalin ismini soyledim,bu gezimiz UNITED Hava yollari,taksi hava alanina goturdu 15,dolarin altinda tuttu bir iki dolarda bahsis verdik,terminalde valizlerimizi verdik,hava alanlarinda duty free shoplar vardir,kendim veya aileden birisi yurt disina cikarsa jonny walker red label alirim, aldiririm,bunlar bir litre veya 1.1 lt,hava alaninda baktim fiatlar fena degil,kisi basi 2 litre getirme hakkimiz var,burda 4 sise aldik,tabi pasaport ve boarding kartlarimizi istiyorlar,gumruk kismindan gectikten sonra yolcu salonuna gidip ucak saatini beklemeye basladik,ucakta yiyecek verecekler ama karnimiz ac hazirladigimiz sandovicleri yeyip acligimizi bastirdik.
    .ucagin kapilarinin kapanmasindan 15 dakika evvel viskileri getirdiler,buda amerikadan almis oldugum son viski oldu,sydney hava alaninda siseler 1.1 lt fiatlarda hemen hemen ayni,haftada bir veya iki sefer kucuk bir kadeh viski iyi gidiyor....
    ...ucak havalanirken elveda los angeles ,sende bir hafta yasadik asagi yukari seni gorduk,bundan boyle buralara yolum dusmez,cekmis oldugum resimlerle seni anarim dedim.....4-5 guzel forum vardi,gerek australya icinde gerek baska ulkelerde cekmis oldugum resimleri paylasirdim,forumlar paylasimdan ziyade muzik ve film indirme yerine donusunce forumlarinda tadi tuzu kalmadi.
    .....evet 14 saate yakin bir yolculuktan sonra yine sabah saatlerinde ucagimiz sydney,e indi ve aileden biri hava alanindan alip eve getirdi,15 gunluk amerika geziside bitmis oldu,simdi uzerinden 7 yil gecmis oldu..firsat buldukca los angeles resimlerinide eklemeye calisacagim,ilgi duyup okuyanlara tesekkurler.